Puedo cambiar de tipo de proyecto en Jira?

Alejandro Gamboa May 15, 2024

Hola

Me pueden indicar si puedo cambiar el tipo de proyecto en Jira, es decir actualmente tengo un proyecto tipo Kanban en Jira y deseo cambiarlo a Tipo Scrum,

1 answer

0 votes
Trudy Claspill
Community Leader
Community Leader
Community Leaders are connectors, ambassadors, and mentors. On the online community, they serve as thought leaders, product experts, and moderators.
May 15, 2024

Hola @Alejandro Gamboa ,

¡Bienvenido a la comunidad Atlassian!

Eso no requiere cambiar el tipo de su proyecto.

Si está trabajando con un proyecto de software administrado en equipo, puede alternar entre el uso de un tablero Kanban y un tablero Scrum. Vaya a Configuración del proyecto > Funciones. Busque la función denominada Sprints y habilítela para obtener un tablero Scrum. Deshabilítelo para obtener un tablero Kanban.

Screenshot 2024-05-15 at 7.43.00 AM.png

Para un proyecto de software administrado por la empresa, puede crear un segundo tablero para el proyecto que sea un tablero scrum.

En el menú Su trabajo, seleccione la pestaña Tableros y luego seleccione Ver todos los tableros.

Screenshot 2024-05-15 at 7.44.58 AM.png

En la pantalla Tableros, haga clic en el botón Crear tablero, luego seleccione el botón Scrum Board y haga clic en Siguiente.

Siga las instrucciones para crear un nuevo tablero a partir de un proyecto existente.

---

Hello,

Welcome to the Atlassian community!

That does not require changing the Type of your project.

If you are working with a Team Managed Software project you can switch back and forth between using a Kanban board and using a Scrum board. Go to Project Settings > Features. Find the feature named Sprints and enable it to get a Scrum board. Disable it to get a Kanban board.

For a Company Managed Software project you can make a second board for the project that is a scrum board. 

From the Your Work menu select the Boards tab and then select View All Boards.

In the Boards screen click the Create Board button, then select the Scrum Board button and click Next.

Follow the prompts to create a new board from an existing project.

Can I change project type in Jira?

Can you tell me if I can change the project type in Jira, that is, I currently have a Kanban type project in Jira and I want to change it to Scrum type,

Alejandro Gamboa May 15, 2024

Garcias por responder, Me es claro, este procedimiendo aplica tambien para proyectos gestionados por la empresa?, y de ser asi necesitaria tener un rol de adminitrador  correcto?

Trudy Claspill
Community Leader
Community Leader
Community Leaders are connectors, ambassadors, and mentors. On the online community, they serve as thought leaders, product experts, and moderators.
May 15, 2024

No es necesario tener un rol de administrador para crear un nuevo tablero Scrum para un proyecto administrado por la empresa. Sin embargo, es posible que necesite permisos adicionales en el proyecto para hacer un uso completo de la funcionalidad Scrum, como el permiso en el proyecto para Administrar Sprints.

---

It is not necessary to have an administrator role to create a new Scrum board for a Company Managed project. However, you may need additional permissions in the project to make full use of the Scrum functionality, such as the permission in the project to Manage Sprints.

Thank you for answering, Is it clear to me, this procedure also applies to projects managed by the company?, and if so, would I need to have a correct administrator role?

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
STANDARD
PERMISSIONS LEVEL
Site Admin
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events