Missed Team '24? Catch up on announcements here

×
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Sign up Log in

Como puedo unificar campos personalizados entre proyectos?

Nicole Brandi
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
December 14, 2023

Buen dia!

Tengo diferentes Proyectos  y dentro de los mismos incidencias que se vinculan a nivel Programa y cree un campo personalizado en cada proyecto llamado programa.
Ahora quiero crear paneles donde pueda visualizar la cantidad de incidencias que tengo por Programa (campo personalizado) y desafortunadamente cuando voy a crear el Panel veo una lista de "Programas".

¿Cómo puedo unificar este campo personalizado entre Proyectos?

1 answer

0 votes
Hannes Obweger - JXL for Jira
Marketplace Partner
Marketplace Partners provide apps and integrations available on the Atlassian Marketplace that extend the power of Atlassian products.
December 14, 2023

Hi @Nicole Brandi

from what I read, it appears if you created project-level custom fields in all your projects - so technically, every project has it's own, separate custom field, and Jira doesn't have a way to report "across" these custom fields.

One option would be to create a global custom field at <your-jira-site>.atlassian.net/secure/admin/ViewCustomFields.jspa and then add use this one custom field in all your projects.

Alternatively, if you're open to solutions from the Atlassian Marketplace, there are apps that can report across project-level custom fields. I'll provide more information below.

---

(Via Google Translate:)

Por lo que leí, parece que creaste campos personalizados a nivel de proyecto en todos tus proyectos. Técnicamente, cada proyecto ahora tiene su propio campo personalizado independiente y Jira no tiene forma de informar sobre estos campos personalizados.

Una opción sería crear un campo personalizado global en <your-jira-site>.atlassian.net/secure/admin/ViewCustomFields.jspa y luego agregar este campo personalizado a todos sus proyectos.

Alternativamente, si está abierto a las soluciones de Atlassian Marketplace, existen aplicaciones que pueden generar informes sobre campos personalizados a nivel de proyecto. Proporcionaré más información a continuación.

Best, 

Hannes

Hannes Obweger - JXL for Jira
Marketplace Partner
Marketplace Partners provide apps and integrations available on the Atlassian Marketplace that extend the power of Atlassian products.
December 14, 2023

Just to expand on the last point: My team and I work on an app named JXL for Jira that should solve your use case very nicely, be it with project-level custom fields or global custom fields: JXL for Jira.

JXL is a full-fledged spreadsheet/table view for your issues that allows viewing, inline-editing, sorting, and filtering by all your issue fields, much like you’d do in e.g. Excel or Google Sheets. It also comes with so-called merged columns, in which project-level custom fields of the same name and the same type can be combined into one column. This is how this looks in action:

---

Para ampliar el último punto: mi equipo y yo estamos trabajando en una aplicación que debería resolver muy bien su caso de uso, ya sea con campos personalizados a nivel de proyecto o campos personalizados globales: JXL for Jira.

JXL es una vista completa de tabla/hoja de cálculo para sus tareas que le permite ver, editar en línea, ordenar y filtrar por todos los atributos de sus tareas, como lo haría, por ejemplo, en Excel o Google Sheets. También viene con las llamadas columnas fusionadas, en las que los campos personalizados a nivel de proyecto del mismo nombre y del mismo tipo se pueden combinar en una sola columna. Así es como se ve esto en acción:

jswm-cross-program.gif

Any questions just let me know,

Best,

Hannes

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
STANDARD
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events