Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Como eu crio uma classe que contenha vários analistas dentro dela no campo da pesquisa?

Glauber Sakamae Ramon
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
August 17, 2024

Como eu crio uma classe que contenha vários analistas dentro dela no campo da pesquisa?

Exemplo:
Como é:
assignee in (currentUser(), 712020:984c1958-2ee8-4ad3-853b-b018a9c56586) AND status in (Resolvido, Fechado) ORDER BY resolved DESC

Como eu quero:
@users in (currentUser(), 712020:984c1958-2ee8-4ad3-853b-b018a9c56586)

assignee = @users AND status in (Resolvido, Fechado) ORDER BY resolved DESC

Eu quero criar a classe users.

1 answer

0 votes
Trudy Claspill
Community Champion
August 23, 2024

Olá @Glauber Sakamae Ramon ,

Bem-vindo à comunidade Atlassiana.

A única funcionalidade nativa próxima ao que você descreve é ​​criar um grupo de usuários e, em seguida, usar a função memberOf().

https://support.atlassian.com/jira-software-cloud/docs/jql-functions/#membersOf--

Grupos de usuários podem ser criados através do gerenciamento de usuários se você tiver permissões suficientes.

---

Hello,

Welcome to the Atlassian community.

The only native functionality that is close to what you describe is to create a User Group and then user the membersOf() function.

https://support.atlassian.com/jira-software-cloud/docs/jql-functions/#membersOf--

User Groups can be created through User Management if you have sufficient permissions. 

How do I create a class that contains several analysts within it in the research field?

How do I create a class that contains several analysts within it in the research field?

Example:
How it is:
assignee in (currentUser(), 712020:984c1958-2ee8-4ad3-853b-b018a9c56586) AND status in (Resolved, Closed) ORDER BY resolved DESC

How I want:
@users in (currentUser(), 712020:984c1958-2ee8-4ad3-853b-b018a9c56586)

assignee = @users AND status in (Resolved, Closed) ORDER BY resolved DESC

I want to create the users class.

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
PREMIUM
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events