The Atlassian Community Forums are currently in read-only mode. We will be relaunching on a new platform on September 22 (read more here). We apologize for the extended downtime. For concerns or questions, please email communitymanagers@atlassian.com. See you on the other side, on the new Atlassian Community Forums! :)

Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

LLM utilisé pour la traduction

Rémi Montes
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
May 19, 2025

Bonjour

J'utilise Jira service management pour le support technique de mon entreprise

Au support technique nous utilisons beaucoup Atlassian Intelligence pour nous aider en utilisant

- le module d'amélioration de l'écriture pour mieux répondre à nos clients
- le module de traduction pour mieux comprendre les demandes internationales

Quel est / sont le(s) LLM derrière ces 2 modules ?

1 answer

Comments for this post are closed

Community moderators have prevented the ability to post new answers.

0 votes
Walter Buggenhout
Community Champion
May 19, 2025

Hi @Rémi Montes and welcome to the Community!

See this article extract from Atlassian's trust center

Screenshot 2025-05-19 at 13.38.09.png

You can find the list of sub-processors referred to right here.

Hope this helps! 

Rémi Montes
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
May 19, 2025

Merci beaucoup pour votre réponse rapide mais ca ne réponds pas précisement à ma question concernant le module de traduction

Nous souhaitons obtenir une clarification précise sur le moteur de traduction utilisé derrière cette fonctionnalité.

Plus spécifiquement :

• Quel fournisseur ou modèle est utilisé pour générer les traductions automatiques (ex. : OpenAI GPT, Google Translate, DeepL, ou autre) ?
  • Est-ce que les contenus traduits sont traités par OpenAI ou un autre sous-traitant tiers ?

Nous avons consulté la page des sous-traitants et n’y avons pas vu DeepL mentionné, ce qui soulève la question.

Cette information nous est utile à des fins de conformité et de transparence avec notre DSI.

DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
PREMIUM
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events