Gostaria construir um filtro avançado para encontrar todos os bugs que não possuam outro vinculo

skulzer April 1, 2020

Estou tentando encontrar bugs que não possuam chamados ou outros problemas vinculados para que eu possa encontrar os bugs que foram inseridos no sistema pelo meu corpo de funcionários.

Até o momento estou já encontrei todos os bugs que possuem ao menos um chamado vinculado com o filtro.

project = bugs AND not issueLinkType in (clones, causes)

E todos os bugs que incluem os bugs com vinculo a outros chamados e os bugs que não possuem vinculo com o filtro.

project = bugs

o numero de bugs encontrados pelo primeiro filtro é menor que o segundo filtro, preciso de um filtro que me retorne os bugs da diferença desses dois filtro.

OBS: já tentei os filtros a baixo e não obtive resultado

project = bugs AND not issueLinkType not in (clones, causes)

(project = bugs AND not issueLinkType in (clones, causes)) <> (project = bugs)

project = bugs AND not issueLinkType in (clones, causes)

 

1 answer

0 votes
Ashkan Malekly
Rising Star
Rising Star
Rising Stars are recognized for providing high-quality answers to other users. Rising Stars receive a certificate of achievement and are on the path to becoming Community Leaders.
April 1, 2020

Hii @skulzer 

project = bugs AND not issueLinkType in (clones, causes)) 

Why do you use not here?

skulzer April 1, 2020

I forgot to mention that I tested it this way and it didn't work

Ashkan Malekly
Rising Star
Rising Star
Rising Stars are recognized for providing high-quality answers to other users. Rising Stars receive a certificate of achievement and are on the path to becoming Community Leaders.
April 1, 2020

Hiii @skulzer 

I didn't say that the code work. I think this code helps you:

project = xxx and issuetype = bug AND issueFunction not in hasLinks()

this code shows you in project xxx, bug issues that don't have any link type. If you want to limit the link type you can add it in parenthesis. 

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
STANDARD
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events