You're on your way to the next level! Join the Kudos program to earn points and save your progress.
Level 1: Seed
25 / 150 points
Next: Root
1 badge earned
Challenges come and go, but your rewards stay with you. Do more to earn more!
What goes around comes around! Share the love by gifting kudos to your peers.
Keep earning points to reach the top of the leaderboard. It resets every quarter so you always have a chance!
Join now to unlock these features and more
The Atlassian Community can help you and your team get more value out of Atlassian products and practices.
Bonjour,
J'aimerai bien copier une liste en cascade d'un tâche dans une sous-tâche mais je ne trouve pas mon champ dans le dropdown des champs personnalisés dans automation.
Auriez vous une idée ?
Bonjour @Georges SF
Je pense que la liste en cascade est un champ spécifique (un double champ en quelque sorte) il va donc falloir que tu passes par les champs additionnels.
Tu auras besoin de ton ID de ton champs personnalisé et d'un peu de JSON. Je te donne un exemple en dessous.
{
"update": {
"customfield_10150": [{
"set": {
"value": "{{Varparent}}",
"child": {"value": "{{Varenfant}}"
}
}
}]
}
}
Avec valeur_1 et valeur_2 les valeurs de ta cascade liste que tu veux, 10150 l'ID de ton champ.
En espérant t'avoir aidé !
Bonjour @Georges SF
La liste en cascade que vous utilisez est elle créée à partir d'une app du Marketplace Atlassian ?
A mon avis oui et le custom field que cette app permet de créer n'est pas pris en charge par Automation...
Let me know ;)
Dam.
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.