Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Sign up Log in

Dúvidas sobre cobrança Plano Premium: Usuário / Membro / Convidado ?

Brand Assessoria Contábil e Financeira
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
May 15, 2023

Estou testando (e vou assinar) o Plano Premium, que cobra USD 12,50 por usuario.

Utilizo para controle das tarefas minhas e da minha assistente, ou seja, um total de 2 membros.

No entanto, pretendo dar acesso a meus 5 clientes, como conviados (cada um acessando apenas seu quadro respectivo, 1 quadro por cliente). 

Minha dúvidas: Serei cobrado como?

• 1 Usuário (email de login) - 1x USD, 12,50 = 12,50
  • 2 Membros - 2x USD 12,50 = 25,00
  • 2 Membros + 5 conviados- 7x USD 12,50 = 87,50 

2 answers

1 vote
Otavio Marques
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
May 23, 2024

Quando insiro MEMBROS sou cobrado + 12,50ok Quando insiro Administradores ou observadores a mais no quadros, como fica a cobrança ? 

eu pago a mais pra cada OBSERVADOr ?

e administrador pago a mais também ?

no caso tenho vários quadros no qual me tirados tem acesso diferente. Alguns estão em 2 ou 3 quadros como observadores  

acho muito confuso esse meio de cobrança, todo mês tenho problemas com isso 

no aguardo 

Lara
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
May 29, 2024

Translation:

When I insert MEMBERS I am charged + 12.50ok When I insert additional Administrators or observers in the tables, what is the charge like? 
Do I pay extra for each OBSERVER?
and administrator paid extra too?  
In this case, I have several paintings that were taken from me and have different access. Some are in 2 or 3 frames as observers   I find this billing method very confusing, every month I have problems with it 

Hi Otavio,

Thanks for reaching out!

An Observer is a normal board member, but their role has additional restrictions; they cannot add or change any cards. 

The 'observer' setting can be applied to single-board guests, multi-board guests and workspace members on a board-by-board basis, as this is a permission setting applied to a member type.

You do not have to pay for each Observer so long as they are a single-board guest. 

As Rodolfo mentioned below, if the guests are only on one board, there will be no additional cost to your Premium or Standard subscription. However, if you add them to more than one board, they will become multi-board guests and will have the same cost as a Workspace member.

You can read more about multi-board guests and how billing works in these articles:

Please let us know if you have any other questions, and we'll be happy to help.

All the best,

Lara
The Trello Team

1 vote
Rodolfo Moreira
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
May 16, 2023

Olá! Seja bem-vindo à comunidade Atlassian! Esperamos que você esteja aproveitando bastante o Trello.

No exemplo que você mencionou, você será cobrado por duas licenças se inserir seus 5 clientes em apenas um quadro. Dessa forma, eles serão considerados como convidados e você não terá custos adicionais.

Lembre-se: se os convidados estiverem em apenas um quadro, não há custo extra para sua assinatura Premium. Porém, caso você os adicione a mais de um quadro, eles passam a ser convidados de vários quadros e terão o mesmo custo de um membro do Espaço de trabalho.

Os convidados de vários quadros são pessoas que fazem parte de um quadro no seu Trello, mas não são membros do Espaço de trabalho. Isso significa que eles não conseguem ver todos os quadros visíveis do Espaço de trabalho e não têm acesso a recursos pagos, sendo considerados usuários gratuitos com acesso específico ao quadro em que são membros.

Esperamos ter ajudado! Tenha um ótimo dia! (⌒‿⌒)

Will Ferreira
I'm New Here
I'm New Here
September 25, 2024

Dentro de um quadro eu posso ter varias areas de trabalho ilimitadas ?
nessas areas de trabalho eu posso ter 1 Usuario e  8 convidados em todas elas ?

Lara
Atlassian Team
September 25, 2024

Translation:

Within a frame, can I have several unlimited work areas? In these work areas, can I have 1 User and 8 guests in all of them?
Hi Will,
You can have as many Workspaces as you like, however, a board can only belong to one Workspace.
With a free Workspace, you can have up to 10 collaborators. 
A collaborator is anyone who’s been invited to a board in your Workspace or the Workspace itself. This includes:
  • Workspace members
  • Workspace guests (board members who aren’t members of your Workspace. This includes single-board guests and multi-board guests)
  • Pending board and Workspace invites

You can find more information here: https://support.atlassian.com/trello/docs/workspace-user-limit/

All the best,

Lara
The Trello Team

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events