Dag @Alaca, Kubra,
Het hangt er een beetje van af waar je het issue type Doel hebt gedefinieerd in de issue type hiërarchie in Jira. Als dat een standaard issue type is dat zich op het niveau onder epics bevindt, is er geen enkel probleem en worden doelen gewoon weergegeven onder de epics waartoe ze behoren. Ik kan mij voorstellen dat dat wellicht niet het geval is en dat doelen zich op een hoger niveau bevinden dan Epics. In dat geval kan je ze inderdaad niet weergeven in de standaard tijdlijn van je Jira project, maar wel in Plans, de plannings-app die inbegrepen is in Jira Premium.
Zie dit support article voor meer informatie.
Tenslotte zou het nog kunnen dat de doelen waarnaar je verwijst geen issue type zijn, maar de Goals die sinds enkele maanden beschikbaar zijn in Jira. Ook die kan je zichtbaar maken in een Plan. Ik verwijs graag naar deze Community post van eind 2023 voor meer toelichting.
Ik hoop dat je hiermee verder kan!
Hi Walter,
Het is een issuetype doel (Safe OKR). Ik heb inderdaad gelezen dat Epic en alle onderliggende issuetypes zichtbaar zijn op timeline. Hoe kan ik inzien wat er mogelijk zijn om terug te kunnen inzien binnen timeline?
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.
Die vraag begrijp ik niet meteen, @Alaca, Kubra. Kan je - eventueel aan de hand van screenshots - illustreren wat je probeert te doen en wat al dan niet lukt?
In de veronderstelling dat je doelen zichtbaar wil maken in een timeline boven Epics, kan dat enkel in een plan, niet in de timeline van een Jira project. Daarvoor moet je eerst en vooral over Jira Premium beschikken, vervolgens ervoor zorgen dat je issue type hierarchy geconfigureerd is met de gewenste levels boven epics. Daarna kan je een plan maken waarin je je doelen en onderliggende epics en andere epics inlaadt om ze vervolgens te visualiseren. Ik verwijs opnieuw naar het artikel dat ik eerder al heb gedeeld in verband met plans.
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.