Warum verschwindet das Slash-Menü im Edge?

Heinz Gäggeler
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
February 24, 2025

Ich tippe im Browser Edge auf einer Seite etwas ein und will nun ein / tippen. Dann erscheint kurz das Menü und die Eingabe ist blockiert.

Nun habe ich die Seite mit Chrome geöffnet

Ich tippe Slash und das Menü bleibt.

Was muss ich demnach bei Edge einstellen?

1 answer

1 accepted

0 votes
Answer accepted
Kristian Klima
Community Leader
Community Leader
Community Leaders are connectors, ambassadors, and mentors. On the online community, they serve as thought leaders, product experts, and moderators.
February 24, 2025

Helloo @Heinz Gäggeler and welcome to the Community.

This might help - https://community.atlassian.com/t5/Confluence-questions/Macro-Create-from-template-cannot-be-used-when-using-Microsoft/qaq-p/2765181

I remember a similar issue where an extension was a culprit, so it doesn't have to be the one mentioned in the linked discussion.

Basically, it seems to be a browser extension issue.

Hallo @Heinz Gäggeler und willkommen in der Community.

Das könnte helfen – https://community.atlassian.com/t5/Confluence-questions/Macro-Create-from-template-cannot-be-used-when-using-Microsoft/qaq-p/2765181

Ich erinnere mich an ein ähnliches Problem, bei dem eine Erweiterung der Auslöser war, daher muss es nicht unbedingt die in der verlinkten Diskussion erwähnte sein.

Im Grunde scheint es sich um ein Problem mit der Browsererweiterung zu handeln.

Heinz Gäggeler
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
February 24, 2025

Das ist tatsächlich so.

Ist aber schade, da ich den Avira Passwort-Manager als Erweiterung habe und nun auf ihn verzichten muss.

Nach dem Deaktivieren davon, ging es dann.

Danke für den Hinweis

Like Kristian Klima likes this

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
PREMIUM
PERMISSIONS LEVEL
Product Admin
TAGS
AUG Leaders