Liebe Community,
ich möchte gern eine Datenbank zur Lager- und Bestellverwaltung in Confluence anlegen, wo sich der Bestand automatisch nach den eingetragenen Bestellungen und Wareneingängen aktualisiert.
WIe kann ich dies am besten umsetzen?
Danke für eure Hilfe
Hi @René Sodemann ,
Hope you don't mind me switching to English (German is not a stronger suit).
From my experience, Confluence Databases are a bit limited for these use cases and that's why for standard inventory management, Jira Service Management Assets are typically implemented.
Although, it would be good to know the actual flow of one inventory item - from initial order, to handing it over to a end-user/customer, or for cases when the maintenance is needed. For example, are you using some third-party tool for requesting inventory items? 👀
There's a similar question/discussion related to database templates, for users to get started easier and get some ideas. Hopefully that will be developed soon.
Again, all inventory management we implemented was through Assets, so I don't have any practical example for Confluence Databases. 🤔
Cheers,
Tobi
Hallo @Tomislav Tobijas _Koios_ ,
Es sind letztlich mehrere Schritte, die wir aktuell noch in Microsoft Access abbilden.
Erfassen Wareneingang -> Bestandsaktulisierung (Name, Chargennummer, Verfalldatum, Gehalt, Eingandsdatum, Zugang, Saldo des Bestandes, Wareneingangsprüfung)
Bestellvorgang -> (Kundendaten, Lieferart, Menge, Liederdatum, Zahlungszustand)
Bestellung wird vorbereitet -> (Entnahme aus Lager, Labeldruck, verpacken, Vorbereitung für Lieferart, Abgabe)
Kunde wird informiert
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.
From what I'm getting here @René Sodemann, you're trying to connect external source with Confluence Database itself? Is it like one time thing or you're just trying to migrate items from one source to another?
If you're trying to 'sync' data into Confluence Database, you might want to check Confluence REST API for that although that's relatively new and, personally, I've never tried it.
Also, if you'd like to sync stuff from third-party database (or local) to Atlassian, I would probably again refer to Assets and the newest addition when it comes to importing - Assets Data Manager.
Confluence Databases are good for some simple use cases - but for something 'larger' I would still recommend solution like Assets, or as Alina mentioned, maybe some apps from the Marketplace. 👀
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.
Hey René,
geht es darum die Daten auch in Confluence zu halten, oder habt ihr diese schon in einer Datenbank und möchtet sie nur "live" in Confluence anzeigen?
Hey Alina,
ich würde diese gern in Confluence halten. Jedoch wäre es auch möglich zb Airtable zu nutzen und dann in Confluence anzuzeigen.
Wichtig ist, dass der Bestand immer aktuell gehalten werden kann. Chargennummern müssen ebenfalls abgebildet werden.
Generelle Anforderungen hatte ich gerade auch hier geschrieben
Hi René,
wie Tomislav Tobijas schon geschrieben hat, sind die Confluence Databases als out-of-the-box-Lösung wahrscheinlich nicht ausreichend.
Falls ihr euch dazu entscheidet eine externe Datenbank zu nutzen, gibt es aber verschiedene Apps für Confluence, um die Inhalte (z.B. via REST oder aus einer SQL Datenbank) live auf einer Confluence Seite anzuzeigen. Hier ein Link zur vorgefilterten Marketplace-Suche.
Disclaimer: ich arbeite bei Lively Apps und wir haben auch eine App, um externe Datenbanken anzubinden - es gibt aber natürlich auch welche von anderen Anbietern. Bei Fragen dazu, kannst du dich gerne bei mir melden!