Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Como enviar e-mail com todas checklists que tem itens em aberto, mostrando o item e a data de venc?

Roberto
Contributor
September 19, 2025

TEnho tentado enviar por e-mail um relatório através de um botão no quadro, que mostre-me no e-mail de destino a mensagem com todas as checklists que tem itens em aberto, e as datas de vencimento de cada item. Porém só consigo receber a relação dos cartões que tem itens em aberto em checklists, mas não a tarefa(item). O que facilitaria para saber se tenho que resolver de imediato ou posso deixar para mais tarde. Alguém tem uma dica?

1 answer

0 votes
Sakshi Verma
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
September 23, 2025

Hi @Roberto  ,Welcome to community !

You might be checking the email reports under automation.Unfortunately, there is no checklist report available using automation in Trello.

However, you can still create a customized report that will provide you with information on which cards have complete or incomplete checklist items.

I'd definitely recommend having a look at this page that provides more details about Automation reports: https://support.atlassian.com/trello/docs/creating-reports-with-butler/

With that said, you could create a scheduled rule to create a report like the following:

every monday, create a report in variable "report" with all cards with an incomplete checklist using pattern "[\{cardname}]({cardlink}) \n\n{cardcheckliststate}", and send an email notification to every member on the board with subject "Incomplete Checklist Report" and message "{$report}" 

You'll need to create 2 separate reports, though, for cards that have incomplete checklists and complete ones.

Thank you !

Roberto
Contributor
September 24, 2025

Olá Sakshi Verma. Realmente o relatório eu já criei, no meu estilo, conforme sugerido ( ele já está ativo ). Porém gostaria que no corpo do e-mail mostre as datas de vencimento de cada checklist, e isso não vem junto. Acredito que mesmo na sua dica não virá, por que não a menção a data em nada deste caminho: 

"[\{cardname}]({cardlink}) \n\n{cardcheckliststate}"

Algo a mais que possa incluir na linha afim de trazer junto as datas de vencimento de cada checklist? TEm outra sugestão?

Roberto
Contributor
September 24, 2025

Observei que além de não trazer no e-mail o relatório com a data de cada item ( digo: data que uso como vencimento ). Também está trazendo todos os itens da checklist, e quero que mostre no relatório somente os itens em aberto. Pode me ajudar nisso?

Roberto
Contributor
September 29, 2025

Olá! Realmente estou precisando dessa ajuda. A orientação recebida, 

"[\{cardname}]({cardlink}) \n\n{cardcheckliststate}"

retorna todas as checklits, e preciso que mostre no corpo do e-mail só os itens em aberto com a data de vencimento de cada item ( que é uma tarefa qye tenho naquele cartão ).

Por exemplo:

[ ]  Telefonar para comprador deste cartão sobre data de entrega do próximo pedido. 
👆 apenas um exemplo hipotético do meu dia a dia

aguardo se puder me ajudar

Sakshi Verma
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
September 30, 2025

Hi, I see that you’d like to display only the open (unchecked) checklist items in your report, along with the due date of each checklist item (not the card’s due date).

Unfortunately, this isn’t currently possible through automation reports, as the available automation variables don’t directly reference a checklist item’s due date.

The variable {cardincompletechecklistcount} can show you the count/number of incomplete checklist items on a card, but it doesn’t provide details about the due dates of those individual items.

For more information about automation variables and to see which ones can be used for checklist , you can refer to this article:
Automation variables | Trello | Atlassian Support

If you have any other questions or need further assistance, please let me know! 😊

Thanks!

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events