Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Confluence + chat for jsm

Giulia
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
January 28, 2026

Aqui na empresa criamos um portal de atendimento, com o aplicativo "Chat for Jira Service Management" e nesse portal queríamos que as documentações que temos no confluence fossem sugeridas aos usuários quando eles digitassem uma frase com o problema antes deles abrirem uma chamada. Habilitamos a plataforma do confluence e a documentação é sugerida, porém apenas se eu colocar o nome exato dela, ex: colocamos "Preciso criar uma unidade nova" e o chat não sugere a documentação, mas se eu colocar "unidade" ele já sugere, se eu colocar "Preciso criar uma nova tabela de preço" ele sugere também, as documentações têm a mesma base de criação, isso em todas elas. Preciso de um jeito que ao formular uma frase a sugestão da documentação seja com base nas palavras escritas. Está habilitado o windget básico, marcado suas duas opções. Alguém saberia como posso melhorar essa questão ? Tentei o agente de serviço virtual, porém sem sucesso também.

1 answer

1 accepted

1 vote
Answer accepted
Tomislav Tobijas
Community Champion
January 28, 2026

Hi @Giulia ,

I'm not fluent in Portuguese, so I'll just reply in English.

Regarding the question, yeah... searching currently doesn't work exactly as you've expected it to when you input longer phrases. The system tends to suggest articles only when keywords or exact document names are entered, rather than understanding full phrases or more conversational queries.
There's a feature request related to it: JSDCLOUD-1544: Support fuzzy search on customer portal 🥴

Even with VA and/or AI features enabled, you won't get much better results.

Not sure if there's a workaround you could use apart from encouraging people to enter key terms rather than full sentences 🫤

Cheers,
Tobi

Giulia
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
January 29, 2026

Olá  @Tomislav Tobijas  ,

agardeço uma resposta, me ajudou bastante no esclarecimento, aproveitei e criei um sugestão específico ao meu cenário, talvez consiga alguma solução sobre. 

Abraço,

Giulia.

Like # people like this

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
STANDARD
PERMISSIONS LEVEL
Product Admin Site Admin
TAGS