Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Calcular valores da descrição do Trello.

ARTE FINAL GASPAR
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
October 14, 2025

Olá. Nossa dúvida é se tem alguma forma de calcular um valor dentro da descrição do cartão no trello, automaticamente no excel. Queremos digitar um valor na descrição do cartão, e esse valor ser somado a uma planilha do excel. Tem como fazer isso?

1 answer

0 votes
Rishabh S
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
October 16, 2025

Olá! 😊
Espero que você esteja tendo um ótimo dia. Sou o Rishabh, da equipe de suporte do Trello—bem-vindo à nossa comunidade!
Obrigado por entrar em contato com sua pergunta. Para garantir que entendi corretamente sua solicitação, você poderia, por favor, esclarecer o que quer dizer com: "Queremos inserir um valor na descrição do cartão e, em seguida, adicionar esse valor a uma planilha do Excel"?

• Você está procurando exportar os valores da descrição de um cartão do Trello para um arquivo do Excel?

• Ou você gostaria de realizar cálculos matemáticos dentro da descrição do cartão do Trello, semelhante ao que faria no Excel?

Se o seu objetivo é realizar cálculos diretamente na descrição do cartão do Trello, quero informar que, infelizmente, esse recurso ainda não está disponível no Trello.

No entanto, se você estiver interessado em exportar dados do Trello para o Excel, por favor, me avise e posso orientá-lo sobre as opções disponíveis!

Aguardo sua resposta para que eu possa ajudá-lo ainda mais. 😊

I hope you're having a great day. I'm Rishabh from the Trello support team—welcome to our community!

Thank you for reaching out with your question. To make sure I understand your request correctly, could you please clarify what you mean by: "We want to enter a value in the card description, and then add that value to an Excel spreadsheet"?

• Are you looking to export the values from a Trello card's description into an Excel file?

• Or, are you hoping to perform mathematical calculations within the Trello card description, similar to how you would in Excel?

If your goal is to perform calculations directly within the Trello card description, I want to let you know that, unfortunately, this feature isn't currently supported in Trello.

However, if you're interested in exporting data from Trello to Excel, please let me know, and I can guide you through the available options!

Looking forward to your response so I can assist you further. 😊

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
FREE
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events