Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Sign up Log in

Comment affecter aux membres d'une carte un rôle RACI ?

marion_berthaut September 12, 2021

Bonjour,

Je cherche un moyen de pouvoir filtrer toutes les cartes dont je suis le responsable ou toutes les cartes où je dois contribuer.

Sur chaque carte, il y a 1 et 1 seul responsable, et de multiples contributeurs. (méthode RACI : un seul A et plusieurs R, C ou I).

Si je mets uniquement le membre responsable sur la carte, je peux filtrer toutes les cartes dont je suis le responsable. Mais je ne vois pas les cartes où je doit contribuer.

Si je mets tous les membres contributeurs sur la carte, je peux filtrer toutes les cartes où je contribue. Mais je ne peu pas filtrer seulement celles dont je suis responsable.

La solution pourrait être d'indiquer sur l'icone du membre, un indicateur (Porte la responsabilité, porte le A -méthode RACI-...) avec la possibilité de filtrer sur ce critère et sus du nom de membre. Y a-t-il un plugin qui a déjà creusé la question ?

 

Merci d'avance,

1 answer

0 votes
Alex Waite
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
March 24, 2022

@marion_berthaut - Trello doesn't have a native RACI function, but you could create a Custom Field for each RACI item, e.g. a custom field for who's responsible, a custom field for who's accountable, etc. 

Benjamin Johannesson June 28, 2022

Hello @Alex Waite - I would like to try this. Is it possible to add members as part of a custom field to assign RACI role?

Like Alex Waite likes this
Alex Waite
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
June 29, 2022

Hey @Benjamin Johannesson - unfortunately not! That being said, you could use a dropdown Custom Field as opposed to a text Custom Field - this means users who add cards to your boards can only pick people in a list for each RACI field, and you don't have people entering random people on each field. That would also give you more control on who in your organisation can be accountable for things, or responsible for things, etc. 

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events