Campo prioridad

Milena Rodriguez Silva
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
April 8, 2024

Hola, hoy me estan pidiendo algo loco en Jira, tengo un tablero tipo Kanban, necesitan que las incidencias tengan un campo prioridad que se maneje por numeros,  y q cada vez q el usuario modifique la posicion de la incidencia en la columna de to do se modifique dicho numero de prioridad por el numero de la posicion de la incidencia, esto se puede hacer?

2 answers

1 vote
Trudy Claspill
Community Leader
Community Leader
Community Leaders are connectors, ambassadors, and mentors. On the online community, they serve as thought leaders, product experts, and moderators.
April 8, 2024

Hola @Milena Rodriguez Silva ,

Si es posible hacerlo, creo que la primera pregunta que deben hacerles es "¿qué problema están tratando de resolver?"

La funcionalidad de arrastrar y soltar que permite a un usuario cambiar la posición vertical de un problema (cambiando el rango del problema) actualiza el campo Clasificación con un código alfanumérico que solo Jira entiende. Indica una posición del problema en relación con otros problemas en el sistema Jira y es un valor global (no por tablero ágil).

Los problemas se pueden ordenar por rango.

De hecho, creo que sería extremadamente difícil, si no imposible, crear una regla de automatización que pueda interpretar el campo Clasificación y luego ajustar un campo numérico. En el mejor de los casos, creo que podría crear una automatización que recuperaría la lista de problemas ordenados por clasificación, y luego podría recorrer la lista para cambiar los números de todos los problemas para que sean secuenciales según la lista. orden. Pero tratar de hacer eso cada vez que un tema cambia, cuando varias personas podrían estar moviendo temas, sería demasiado complejo.

Por lo tanto, lo animo a que vuelva con ellos y descubra qué problema están tratando de resolver, y luego considere si existe una solución razonable.

---

Hello,

Whether it is possible to do, I think the first question you need to ask them is "what problem are you trying to solve?"

The drag and drop functionality that allows a user to change the vertical position of an issue (changing the Rank of the issue) updates the Rank field with a code that alphanumeric code that only Jira understands. It indicates a position for the issue relative to other issues in the Jira system, and is a global value (not per agile board).

Issues can be sorted by Rank. 

I actually think it would be extremely difficult, if not impossible, to create an Automation Rule that can interpret the Rank field and then adjust a numeric field. At best, I think you might be able to create an automation that would retrieve the list of issues ordered by rank, and then you might be able to step through the list to change the numbers on all the issues to be sequential based on the list order. But trying to do that each time any one issue moves, when multiple people could be moving issues, would be too complex.

So, I encourage you to go back to them and find out what problem they are trying to solve, and then consider if there is a move reasonable solution.

Priority field

Hello, today they are asking me for something crazy in Jira, I have a Kanban type board, they need the issues to have a priority field that is managed by numbers, and every time the user modifies the position of the issue in the to do column Modify said priority number to the number of the incident position. Can this be done?

0 votes
John Funk
Community Leader
Community Leader
Community Leaders are connectors, ambassadors, and mentors. On the online community, they serve as thought leaders, product experts, and moderators.
April 10, 2024

Hola Milena,

No es posible hacerlo automáticamente. Debería actualizar el campo manualmente.

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
STANDARD
PERMISSIONS LEVEL
Site Admin
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events