É possível fazer o bloqueio de Registro de Horas após determinado tempo?

Gesif
I'm New Here
I'm New Here
Those new to the Atlassian Community have posted less than three times. Give them a warm welcome!
May 20, 2024

Boa tarde! 

É possível fazer o bloqueio de registro de horas após um determinado tempo?

Por exemplo, os apontamentos/registros de segunda-feira eu posso registrar até ás 23h da segunda feira. Após isso fica bloqueado para registro de horas. É possível? 

1 answer

0 votes
Lígia Zanchet
Atlassian Team
Atlassian Team members are employees working across the company in a wide variety of roles.
May 23, 2024

Portuguese version 
This text was created using a translation tool, sorry for any grammar mistake

Olá Geisf,

Bem-vindo à nossa comunidade!

No Jira, não é possível restringir os usuários de submeter horas após um determinado horário do dia. No entanto, podemos limitar a capacidade dos usuários de registrar horas com base no status da tarefa ou no número de horas por dia ou por tarefa.

Você pode ler mais sobre essas opções em:

Alternativamente, você pode configurar uma automação para validar as horas atuais e remover quaisquer horas registradas que excedam o período especificado. Observe que isso não impedirá os usuários de submeter horas inicialmente; apenas excluirá as horas registradas após o horário designado.

Se você decidir seguir essa opção, aqui está um exemplo de automação que você pode usar como inspiração para criar a sua:

Por favor, me avise se essa solução atende às suas necessidades.

English version

Hello Geisf,

Welcome to our community!

In Jira, it is not possible to restrict users from submitting hours after a certain time of day. However, we can limit users' ability to log hours based on issue status or the number of hours per day or per issue.

You can read more about those options on:

Alternatively, you can set up an automation to validate the current hours and remove any logged hours that exceed the specified timeframe. Please note that this will not prevent users from submitting hours initially; it will only delete the hours logged after the designated time.

If you decide to pursue that option, here is an example of automation that you could use as inspiration to create yours

Please let me know if this solution meets your needs.

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
STANDARD
PERMISSIONS LEVEL
Product Admin
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events